Kategorie

Výrobci

    Doprava zdarma

     

     

    Reklamace

    REKLAMAČNÍ ŘÁD
    součást obchodních podmínek internetového obchodu
    www.zbrane-eshop.cz

    I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

    Tento reklamační řád jakožto nedílná součást Obchodních podmínek internetového obchodu www.zbrane-eshop.cz upravuje v souladu s ustanoveními občanského zákoníku rozsah, způsob a základní podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky za jakost kupujícím – nepodnikatelem. Na kupujícího-podnikatele se tento reklamační řád výslovně nevztahuje. Je-li kupující-nepodnikatel zároveň kupujícím - spotřebitelem, použijí se též ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném a účinném znění a § 1811 a násl. občanského zákoníku.

    Níže uvedená obecná úprava práv a povinností kupujícího-nepodnikatele se použije namísto níže uvedené úpravy zvláštní, pouze pokud zvláštní úprava práv a povinností kupujícího-nepodnikatele určitou záležitost neupravuje. Při reklamaci se proto v případě kupujícího-nepodnikatele přednostně použije níže uvedená zvláštní úprava.

    Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad, které se na zboží dodaném kupujícímu - nepodnikateli vyskytnou v záruční době, a to z důvodu vadného plnění (typicky vady při převzetí a v rámci záruky 24 měsíců) nebo v rámci záruky za jakost (typicky prodloužená záruka).

    Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:
    - telefonicky na tel. č.: +420 727 976 267
    - elektronicky na e-mailové adrese: info@zbrane-eshop.cz
    - písemně na doručovací adrese: Solenice 32, 262 63 Kamýk nad Vltavou


    II. Obecná úprava práv kupujícího z vadného plnění a ze záruky za jakost

    Věc je vadná, pokud není odevzdána kupujícímu v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku nebo předlohy musí věc jakostí nebo provedením odpovídat vzorku nebo předloze. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.

    Při předčasném plnění může prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání věci. Výkonem svého práva nesmí způsobit nepřiměřené obtíže nebo výdaje. Právo kupujícího na náhradu škody tím není dotčeno. Totéž platí pro vady dokladů.

    Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, nebo zastřel-li vadu lstivě.

    Kupující věc prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí na věci a přesvědčí se o jejich vlastnostech a množství.

    Za vadu nelze považovat mechanické poškození zboží, přirozenou změnu materiálu zboží úměrnou délce užívání, ani závady způsobené nesprávnou údržbou a používáním výrobku.

    Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
    a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
    b) na odstranění vady opravou věci
    c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    d) odstoupit od smlouvy.

    Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

    Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

    Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
    a) na odstranění vady, anebo
    b) na přiměřenou slevu z ceny.

    Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí způsobit kupujícímu nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

    Do odstranění vady nemusí kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.

    Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.

    Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li vrátit věc v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
    a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
    b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
    c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním nebo opomenutím, nebo
    d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

    Pokud kupující neoznámil vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

    Pokud kupující neoznámil vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci. K těmto účinkům soud přihlédne jen k námitce prodávajícího, že vada nebyla včas oznámena. Prodávající však nemá právo na námitku, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající v době odevzdání věci věděl, nebo musel vědět.

    Záruka za jakost

    Při poskytnutí záruky za jakost záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby poskytnutou součinnost.

    Kupující-nepodnikatel nemá právo ze záruky za jakost, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího-nepodnikatele vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.

    Prodávající se zavazuje kupujícímu nabídnout u vybraného zboží záruku za jakost.

    U vybraného zboží s cenou nad 3000 Kč se prodávající zavazuje poskytnout kupujícímu bezplatně rozšířenou smluvní záruku v trvání nejméně 36 měsíců. Na poskytnutí záruky za jakost je kupující upozorněn v popisu produktu či ikonkou „záruka 36 měsíců“.

    Náklady reklamace

    V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Neuplatní-li kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

    Náhrada škody

    Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.

     

    III. ZVLÁŠTNÍ ÚPRAVA JAKOSTI PŘI PŘEVZETÍ V PŘÍPADĚ KUPUJÍCÍHO-NEPODNIKATELE

    Jakost při převzetí

    Prodávající odpovídá kupujícímu-nepodnikateli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu - nepodnikateli, že v době, kdy kupující-nepodnikatel věc převzal,

    a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující - nepodnikatel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
    c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
    e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

    Připouští-li to povaha koupě, má kupující-nepodnikatel právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby byly předvedeny její funkce.

    Má-li věc vadu, která nebrání užívat věc k určenému účelu, lze ji prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci. Prodávající kupujícího-nepodnikatele upozorní, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.

     

    IV. ZVLÁŠTNÍ ÚPRAVA PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ V PŘÍPADĚ KUPUJÍCÍHO-NEPODNIKATELE

    Záruční list

    Požádá-li o to kupující-nepodnikatel, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti a způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že další práva kupujícího - nepodnikatele, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení. Nebrání-li tomu povaha věci, lze toto potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahujícím uvedené údaje.

    Výjimky z práv z vadného plnění

    Kupující-nepodnikatel není oprávněn uplatnit právo z vady zboží:
    a) u věci prodávané za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
    b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
    c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím-nepodnikatelem, nebo
    d) vyplývá-li to z povahy věci.

    Záruční doba u použitého zboží je zkrácena na délku 12 měsíců. 

    Nároky z vadného plnění

    Nemá-li věc vlastnosti uvedené ve výše uvedeném oddílu III. tohoto reklamačního řádu, může kupující u prodávajícího uplatnit dle vlastní volby nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; jestliže to není povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), může kupující uplatnit nárok na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad (pokud se vada týká pouze této součásti). Pokud není oprava nebo výměna zboží možná, má kupující právo odstoupit od smlouvy.

    Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující - nepodnikatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě(třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady)nebo pro větší počet vad(nejméně tři vady současně). V takovém případě má kupující-nepodnikatel i právo od smlouvy odstoupit.

    U použitého zboží má kupující místo práva na výměnu věci v těchto případech právo na přiměřenou slevu

    Právo z vadného plnění kupujícímu - nepodnikateli nenáleží, pokud kupující - nepodnikatel před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující - nepodnikatel vadu sám způsobil.

    Pokud má věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a pokud se jedná o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující-nepodnikatel místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

    Uplatní-li kupující - nepodnikatel právo z vadného plnění, potvrdí mu druhá strana v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.

     

    V. VYŘÍZENÍ REKLAMACE V PŘÍPADĚ KUPUJÍCÍHO-SPOTŘEBITELE

    Prodávající vydá kupujícímu - spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení je požadován; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Prodávající je povinen vydat kupujícímu-spotřebiteli na jeho žádost písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, tedy záruka za jakost, prodávající v něm určí podmínky a rozsah záruky za jakost.

    Reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím-spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

    Jestliže kupující uplatňuje reklamaci písemně nebo elektronicky, je vhodné, aby uvedl své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

     

        Formuláře ke stažení zde:
       
    Protokol o vrácení zboží (Reklamační protokol)


     

    Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby nároku bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

    Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání nebo doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Kupující by měl při přepravě zboží zabalit ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. 

    Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do pěti pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. 

    Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, odpovídá prodávající za vady jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

    Prodávající se zavazuje reklamaci zboží nutné potřeby (kočárek, zdravotnické pomůcky aj.) vyřídit včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Případně může místo toho kupujícímu po dobu reklamace poskytnout náhradní výrobek.

     

    VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek www.zbrane-eshop.cz, dostupných na adrese: www.zbrane-eshop.cz/obchodni-podminky, a zároveň i součástí uzavřené smlouvy.


    

    Košík  

    Žádné zboží

    Poštovné 0 Kč
    Celkem 0 Kč

    K pokladně